Total Pageviews

Thursday, January 6, 2011

Arnabku keguguran

Blem my flemish giant keguguran malam tadi 5 jan 2011...pg bila aku cek sangkar aku nampak ada la baby2 arnab dah ada mata,bentuk badan cuma saiznya sgt kecil beberapa ekor tp x berapa jadi arnab lagi,oooh arnabku keguguran...time tu aku nak gi sekolah...mmg x sempat aku nak bersihkan so aku biar dulu tunggu sampai abes sekolah....balik waktu ptg aku tgk basah semacam je tray cage ni....ada bau lain macam yang buat aku rasa loya,alamak....air apa banyak sgt ni sampai melimpah2....aku rasa air ketubanla kot....betul ke?entah...aku agak jelah...banyak n bau lain mcm...isy,aku mula rasa tak best...kene cepat bersihkan ni...tp kesibukan aku yg kebetulan pulak duty warden hari ni menyebabkan aku terpaksa menangguhkan proses membersihkan tray...so,bila pukul 12 malam aku balik dr duty warden,time tulah aku terus bersihkan tray cage tu....itula pengalaman arnabku keguguran...~~~

tp bagus gakla arnab tuh gugur,xdela die penat nak jaga anaknye ramai2 tu....even jantan tu aku dh pisahkan duk sangkar lain,tp biasala arnab ni,bila dah beranak asyik beranak je....especially bila time aku lepaskan dr sangkar,Bunir si jantan tu mmgla duk asyik kejo Blem si betina ni....itu yg tiap bulan asyik beranak je....so,aku skang nak conrol populasi arnab pedaging ni...aku bila dh byk2 sgt mulala kepala aku pening,kesian tgk ramai2 dlm sangkar....itu yg aku jual tu....xpun bg free kat kwn2.....~~~


No comments:

Post a Comment